Mobil Delvac MX™ ESP 15W-40
Produktbeskrivelse
Mobil Delvac MX™ ESP 15W-40 er en ekstra høytytende dieselmotorolje som bidrar til å forlenge motorens levetid på de mest krevende bruksområdene både på og utenfor motorveien. Samtidig gir den enestående yteevne i moderne, høyeffektsmotorer med lave utslipp, inkludert motorer med eksosresirkulering (EGR), samt etterbehandlingssystemer med dieselpartikkelfilter (DPF) og oksidasjonskatalysator for diesel (DOC). Mobil Delvac MX ESP 15W-40 er fullt ut bakoverkompatibel og vil også sørge for fremragende ytelse i eldre, konvensjonelle motorer. Motoroljen innfrir eller overskrider dermed kravene som stilles i servicekategoriene API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS og CH-4, samt kravene til de største OEM-produsentene.
Mobil Delvac MX ESP 15W-40 er resultatet av et omfattende samarbeid med større utstyrsprodusenter og anbefales av ExxonMobil til bruk på en rekke krevende bruksområder og i driftsmiljøer.
Produktet gir veldig god beskyttelse i de mest krevende dieselmotorene, inkludert motorer fra Caterpillar, Cummins, Detroit, Deutz, Mack, Mercedes Benz, Renault, MAN, Navistar, Volvo og andre. Mobil Delvac MX ESP 15W-40 tilfredsstiller eller overgår kravene i API SN/SM/SL-spesifikasjonene for bensinmotorer og blandede vognparker.
Egenskaper og Fordeler
Mobil Delvac MX ESP 15W-40 er utviklet med Trimer-tilsetningsteknologi og et blandet rensemiddelsystem for å gi topp ytelse i både nye og gamle motorer. Den avanserte teknologien i Mobil Delvac MX ESP 15W-40 gir veldig god kontroll på oljefortykning som skyldes sotdannelse, og sørger for at totalbasetallet (TBN) holdes konstant ved lange oljeskiftintervaller. I tillegg har den en enestående bestandighet overfor oksidasjon, korrosjon og slitasje, samt avleiringer ved høye temperaturer.
|
Egenskaper |
Fordeler og potensiell nytte |
|
Fremragende sot- og viskositetskontroll |
Bidrar til å opprettholde motorens effektivitet, og gi både motor og olje lengre levetid |
|
Unik varme- og oksidasjonsstabilitet |
Bidrar til redusert slamdannelse ved lave temperaturer og avleiringer ved høye temperaturer |
|
Utmerket kontroll over oljeforbruket |
Bidrar til lavere oljekostnader på grunn av mindre etterfylling under drift |
|
Fremragende TBN-reserver |
Bidrar til forbedret korrosjonsbeskyttelse og lengre oljeskiftintervaller |
|
Skjærstabilitet som bevarer viskositeten |
Bidrar til å opprettholde viskositeten under bruk med høy belastning og i høye temperaturer, noe som gir økt slitasjebeskyttelse og lang levetid for motoren |
|
God pumpbarhet ved lave temperaturer |
Rask oljeflyt bidrar til redusert slitasje når motoren startes opp ved lave temperaturer |
|
Fremragende korrosjons- og slitasjebestandighet |
Lang levetid for kritiske sliteflater |
|
Komponentkompatibilitet |
Lang levetid for pakninger, tetninger og etterbehandlingssystemer (DFP og DOC) |
|
Oppfyller eller overgår sentrale utstyrsprodusenters krevende spesifikasjoner og den nyeste API-kategorien for bensinmotorer |
Én motorolje for blandede vognparker |
Bruksområde
Anbefales av ExxonMobil for bruk i:
- Tungt belastede dieselmotorer, deriblant moderne lavutslippskjøretøy som oppfyller Euro V/VI og utnytter teknologier som dieselpartikkelfilter (DPF), selektiv katalytisk reduksjon (SCR), kontinuerlig regenererende partikkelfilter (CRT), dieseloksidasjonskatalysatorer (DOC) og eksosresirkuleringssystemer (EGR)
- Høytytende dieselmotorer, inkludert turboladede motorer med EGR-teknologi, samt eldre, konvensjonelle dieselmotorer med naturlig aspirasjon.
- Tung landeveistransport
- Anleggsmaskiner, inkludert anleggsvirksomhet
- Gruvedrift
- Steinbruddsdrift
- Landbruk.
- Transportkjøretøy ved både høy hastighet/tung belastning og lokal henting/levering.
- Anleggsmaskiner under krevende driftsforhold med lav hastighet/tung belastning.
- Høytytende bensinmotorer og blandede vognparker.
Dieseldrevet utstyr fra amerikanske, europeiske og japanske OEM-produsenter.
Spesifikasjoner og godkjennelser
|
Dette produktet har følgende godkjennelser: |
|
Detroit Fluids spesifikasjon 93K222 |
|
Detroit Fluids spesifikasjon 93K218 |
|
DEUTZ DQC II-10 LA |
|
Mack EO-N Premium Plus 03 |
|
Mack EO-O Premium Plus |
|
MACK EOS-4.5 |
|
MAN M 3275-1 |
|
MAN M 3575 |
|
MG-godkjenning 228.31 |
|
RENAULT TRUCKS RLD-3 |
|
VOLVO VDS-4.5 |
|
VOLVO VDS-4 |
|
VOLVO VDS-3 |
|
VOLVO VDS-2 |
|
Allison TES-439 |
|
Dette produktet anbefales for bruk hvor det kreves: |
|
API CG-4 |
|
API CF-4 |
|
API CF-2 |
|
API CF |
|
Dette produktet oppfyller eller overgår kravene til: |
|
API CK-4 |
|
API CJ-4 |
|
API CI-4 PLUS |
|
API CI-4 |
|
API CH-4 |
|
API SN |
|
API SM |
|
API SL |
|
CATERPILLAR ECF-3 |
|
Cummins CES 20086 |
|
ISUZU DEO (m/ DPD-utstyrte kjøretøy) |
|
ACEA E7 |
|
ACEA E9 |
|
JASO DH-2 |
Typiske produktdata
|
Egenskap |
|
|
Klasse |
SAE 15W-40 |
|
Sulfatert aske, wt%, ASTM D874 |
0,9 |
|
Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92 |
225 |
|
Kinematisk viskositet ved 100 °C, mm2/s, ASTM D445 |
14,1 |
|
Kinematisk viskositet ved 40 °C, mm2/s, ASTM D445 |
109 |
|
Stivnepunkt, ºC, ASTM D97 |
-33 |
|
Totalt basetall, mg KOH/g, ASTM D2896 |
9,8 |
|
Viskositetsindeks, ASTM D2270 |
Helse og sikkerhet
Helse- og sikkerhetsanbefalinger for dette produktet finner du i sikkerhetsdatabladet (SDB) på http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx
Alle varemerker som brukes i dette dokumentet er varemerker eller registrerte varemerker som tilhører Exxon Mobil Corporation eller et datterselskap med mindre noe annet er angitt.
